Δείτε μερικά Όμορφα ελληνικά Ονόματα -Η Ονοματοδοσία γίνεται και χωρίς Βάπτιση

Η τάση στην ελληνική κοινωνία πάντως κινείται εις βάρος των «αυστηρά» θρησκευτικών ή βυζαντινών ονομάτων και υπέρ των ονομάτων που πηγάζουν από την αρχαιότητα και την ελληνική μυθολογία. Για την Ονοματοδοσία δεν χρειάζεται καμιά εκκλησιαστική έγκριση καθώς γίνεται στο Ληξιαρχείο. Δείτε παρακάτω μερικά όμορφα ελληνικά ονόματα.

Επίσης η χριστιανική Βάπτιση δεν είναι το ίδιο με την Ονοματοδοσία

1. Δεν χρειάζεται βάπτιση για να έχεις όνομα. Με την βάπτιση δεν αποκτάς όνομα, αποκτάς μόνο θρήσκευμα.
Με τον Νόμο 344/1976 γίνεται πλήρης διάκριση ονοματοδοσίας – βάπτισης. Σύμφωνα με τα Άρθρα 25-26 του παραπάνω νόμου, όπως αντικαταστάθηκαν από το Άρθρο 15 του Νόμου 1438/84 και το Άρθρο 26 παρ.8 του Νόμου 2130/93, οι ληξιαρχικές καταχωρίσεις ονοματοδοσίας και βάπτισης είναι εντελώς ανεξάρτητες και άσχετες μεταξύ τους.
2. Η βάπτιση, ακόμη και αν τελεστεί, δεν είναι υποχρεωτικό να δηλωθεί στο ληξιαρχείο.
Πουθενά δεν απαιτείται ληξιαρχική πράξη βάπτισης, ούτε για εγγραφή στο σχολείο, ούτε για έκδοση ταυτότητας, ούτε για τη στρατιωτική θητεία, ούτε για διορισμό στο δημόσιο, ούτε για κανέναν άλλο πρακτικό σκοπό.

Αρετή

Ξεκάθαρη η σημασία του και ακαταμάχητος ο συμβολισμός του, είναι παρ’ ολ’ αυτά ένα όνομα που δεν εντυπωσιάζει, αλλά ταιριάζει γάντι σε χαμηλών τόνων κορίτσια.

Απόλλων

Θεϊκό όνομα που εμπνέει προσδοκίες και μια φύση δημουργική, όσο και σαρωτική. Αν το παιδί γίνει μουσικός θα του ‘ρθει γάντι, αν πάλι δείξει έφεση στον “ποδόγυρο” θα είναι εξαιρετικά επιτυχημένος.

Αθηναΐς

Καλό το Αθηνά και γεμάτο κύρος, αλλά θυμίζει λίγο εκείνο το κορίτσι στο σχολείο που φορούσε μόνο ζακέτες που έπλεκε η μαμά της. Το Αθηναΐς απ’ την άλλη, είναι όνομα για πιο ανεξάρτητα κορίτσια.

Ηρακλής

Δε χρειάζεται να πνίξει κάνα φίδι στην κούνια του για να πειστείτε ότι το Ηρακλής είναι ότι πρέπει για το καμάρι σας, ειδικά αν βγήκε πιο νταβραντωμένο απ’ ότι συνηθίζεται.

Ευγενία

Μόνο καλές σκέψεις και όμορφα συναισθήματα προκαλεί ο ήχος της λέξης Ευγενία, ενός ονόματος που απορώ πως δεν είναι πιο διαδεδομένο στη χώρα μας, αφού σημαίνει “από τζάκι”, από «καλό γένος»

Πάρις

Αναλόγως, βέβαια, και το επίθετο, το όνομα αυτό είναι ταμάμ για μελλοντικούς γκαλερίστες, διπλωμάτες ή αρχιτέκτονες. Αν κάποια από αυτές τις προοπτικές σας συγκινεί, μη διστάσετε.

Αιμιλία

Μία Αιμιλία δε μπορεί παρά να ξεχωρίζει απ’ το πλήθος, να είναι πολυτάλαντη και να διατηρεί υψηλές φιλοδοξίες. Αν η κορούλα σας δείχνει τέτοιες τάσεις, τότε μόλις της βρήκατε όνομα.

Δημοσθένης

Δεινός ρήτορας και πεισματάρης ο ομώνυμος της αρχαιότητας, αλλά εδώ που τα λέμε, είχε κι ένα από τα πιο εύηχα και αριστοκρατικά ονόματα της εποχής. Έστω και αν αναφέρεται στον απλό λαό.

Μυρτώ

Κοντά στην πολύτιμη θέση που κατέχει στην ελληνική παράδοση, η μυρτιά μας έχει δώσει κι ένα υπέροχο γυναικείο όνομα, σύντομο, εύηχο, επιβλητικό και μυστηριώδες.

Λεωνίδας

Προφανής επιλογή, όχι μόνο “κάτω απ’ τ’ αυλάκι”, αλλά για γονείς που θέλουν να μπολιάσουν το ριζικό του κανακάρη τους με λίγη δόση ηρωισμού και διαχρονικού ιστορικού μεγαλείου.

Η τάση της ελληνικής κοινωνίας
Τα τελευταία χρόνια πάντως η μόδα που σαρώνει τα ληξιαρχεία της χώρας είναι τα διπλά ονόματα (ή και τριπλά ενίοτε), με πολλά ζευγάρια να βρίσκουν αυτόν τον τρόπο για να τους έχουν όλους ικανοποιημένους (και να προσθέσουν και το όνομα της δικής τους επιλογής). Κάπως έτσι, και δεδομένου ότι πολλές σύγχρονες γυναίκες επιθυμούν το παιδί να φέρει και το δικό τους επώνυμο, χιλιάδες παιδιά… κυκλοφορούν σήμερα με δύο ονόματα και δύο επίθετα – κανονικός πονοκέφαλος για τους απουσιολόγους της τάξης.

Η τάση πάντως κινείται εις βάρος των «λαϊκών» ονομάτων και των «αυστηρά» θρησκευτικών ή βυζαντινών, και υπέρ των ονομάτων που πηγάζουν από την αρχαιότητα και την ελληνική μυθολογία. Στις σημερινές σχολικές τάξεις, οι Νεφέλες και οι Δανάες, για παράδειγμα, «συναγωνίζονται» τις Ελένες και τις Μαρίες. Έτσι, τελευταία οι γονείς αποφεύγουν τα πολύ δημοφιλή ονόματα, όπως Λητώ, Δάφνη, Ορέστης, Ορφέας, για πιο εξεζητημένα όπως Απόλλωνας, Φρίξος, Ήβη, Σεμέλη κ.ο.κ. Στην παιδική χαρά της Φιλοθέης, πρόσφατα, μια γυναίκα φώναζε το παιδί της «Έρωτα» και μια άλλη την κόρη της «Αμελί», ενώ οι μικροίΔαίδαλος, Λαέρτης και Μήδεια παίζουν αυτή τη στιγμή σε κάποιο παιδικό δωμάτιο. Εκτός μόδας φαίνεται ότι είναι και τα υποκοριστικά, ο Κωνσταντίνος παραμένει Κωνσταντίνος και επ’ ουδενί Κωστάκης.

Πάντως, παρά τις εκάστοτε τάσεις, δεν αναμένεται σύντομα τα Γιώργος και Μαρία να χάσουν τις πρώτες θέσεις των πιο κοινών ονομάτων στην Ελλάδα. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η έρευνα του Γιώργου Φουνταλή (foundalis.com/grk/EllinikaOnomata.html), η μεγαλύτερη σχετική έρευνα μέχρι σήμερα, σε δείγμα 100.000 ατόμων που πήραν μέρος σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το 2008. Οι Γιώργηδες και οι Μαρίες εκτιμώνται σε μισό εκατομμύριο έκαστοι, με τις Ελένες και τους Δημήτρηδες να ακολουθούν. «Δεν αναμένω ανακατατάξεις, γιατί έχουν περάσει πολύ λίγα χρόνια από την έρευνα και γιατί η ελληνική κουλτούρα επιμένει να ονομάζει τα παιδιά με τα ονόματα των παππούδων και των γιαγιάδων», δήλωσε ο ίδιος.

Μαρία Γεωργακοπούλου για τα Αόρατα Γεγονότα
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s